Academia copiilor ’18-’19 – PROIECT
Organizat de Primăria Sectorului 2, prin intermediul Direcției Generale pentru Administrarea Patrimoniului Imobiliar, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar al Municipiului București, proiectul pilot al acestui program educațional se bucură de un real succes în rândul preșcolarilor și elevilor din Sectorul 2, numărul mare al înscrierilor depășind cu mult așteptările organizatorilor. Astfel, nu mai puțin de 17.509 preșcolari și elevi beneficiază de cursuri opționale gratuite, cu o tematică variată care merge de la limbi străine, competențe digitale, arte vizuale și sport până la dans, teatru, cursuri de orientare școlară sau în carieră, dezvoltare personală, comunicare în public, planning familial și prevenția consumului de alcool și droguri. Cursurile gratuite și opționale din cadrul Academiei Copiilor Sectorului 2 se desfășoară în perioada februarie – iunie 2019, pe parcursul a șaisprezece săptămâni.
Acest proiect este conceput astfel încât să ofere activităţi pentru valorizarea aptitudinilor şi competenţelor fiecărui elev, în conformitate cu nevoile şi interesele sale şi are în vedere promovarea şi dezvoltarea de programe educaţionale alternative pentru creşterea motivaţiei de învăţare a preşcolarilor şi elevilor. Cursurile și atelierele propuse sunt adaptate prin limbaj, conținut și metodologie de implementare la caracteristicile celor patru grupuri țintă care corespund cu nivelurile de școlarizare conforme cu sistemul de învățământ preuniversitar din România (preșcolar, primar, gimnazial și liceal). În acest fel, se creează un mediu propice pentru ca beneficiarii să-și aprofundeze cunoştinţele dobândite, să-şi descopere și/sau să-și dezvolte talentul și abilitățile prin module vocaționale de învățare nonformală, prin ateliere interactive de creație sub îndrumarea cadrelor didactice și a instructorilor profesioniști”.Proiectul educațional ”Academia copiilor Sector 2” pe care administraţia locala îl deruleza la nivelul unităților de învățământ preuniversitar de stat contribuie, prin intermediul educaţiei formale si nonformale, la îmbunătățirea rezultatelor elevilor, mărirea gradului de promovabilitate la examenele naționale, prevenirea abandonului şcolar, orientarea în carieră şi dezvoltarea personală, identificarea şi dezvoltarea abilităţilor copiilor încă de la cele mai fragede vârste (grădiniţe), însuşirea de bune practici în vederea creşterii calităţii vietii prin sport si programe de sanatate.